فراخوان نیک اندیشانه به منظورتاءمین اتحا د نهاد های اجتماعی افغانها
هیئت اجرائیه انجمن فرهنگی میهن هیئت اجرائیه انجمن فرهنگی میهن

 

محبت است که دل را نمی نهد آرام              و گرنه کیست که آسودگی نمی خواهد

 

آری هموطن وشهروند گرامی!

 

محبت؛ عشق و علاقه  بمقام والای انسان ؛ همزیستی وداشتن مراوداد حسنه با همنوع خویش یکی از صفات معنوی واجتماعی انسان ها را تشکیل میدهد.

زیستن بدور از اجتماع نه تنها خصلت؛ کرکتر و صفات عالی انسانی را لطمه میزند بل از لحاظ روحی و معنوی آنرا دچار ناراحتی های فکری و جسمی ساخته که پیوند آخرش به افسردگی می انجامد.

از آنجائیکه ایجاد نهاد های اجتماعی سازمانها ؛اتحادیه هاو انجمنها بمنظور تآ مین حقوق صنفی؛ خواسته های فرهنگی؛ حفظ کلتور؛ رسوم و عنعنات پسندیدهء کشور های بومی؛ همپیوستگی در جوامع جدید و سایر اهداف انسانی در عالم غربت لزوم پیدایش خود را دربین دوکلتور متفاوت می یابند بنآ این ساختار ها به یقین تسهیلاتی را درحل مشکلات وپرابلم های مهاجرین و پناهندگان فراهم می آورند از همین روست که این انجمنها در کشور های میزبان ظهورمینمایند و حضورمی یابند .

 

 شهروندان کشور عزیز ما افغانستان نیز ازین امر مستثنی نبوده با استفاده  از همین زمینه ها بر تعد د انجمنها و نهاد های شان افزوده اند که امریست قابل پذیرش و تائید .اما آنچه در مثمریت امور و اهداف این مجتمع ها می افزاید همانا ایجاد روابط ؛ مراودات حسنه؛ تشریک مساعی و همسوئی این حلقات است.

 

به همین منظور انجمن فرهنگی میهن به تاءسی از اهداف مرامی خویش چنانچه ازا ابتداءمرحله به خصوص پس از بدوتاءسیس خود بارها در این امر تآکید نموده و گامهای عملی مثمری راکه نتائج ملموس و سودمندی را در قبال خود داشت برداشته است. آما با تاءسف بنا بر علل مختلف این پروسه وگامگذاری با موانع ومشکلات عدیدهء مواجه شده و به کندی گرائید.

 

به همین لحاظ انجمن فرهنگی میهن بخاطر نیل به این امر شریفانه بار دیگر بدون تکیه بر خود محوریت برای بزرگداشت ؛ تجلیل و تبجیل از روز های ملی و بین المللی؛ تدویر کنفرانسها؛ سیمینار ها و ساز ماندهی سایر فعالیتهای مفید آموزشی ـ فرهنگی ـ اجتماعیپیشنهادات ذیل را مطرح میدارد:

 

ــ ایجاد تشکل (کمیته؛ شورا ؛کمیسیون ؛اتحادیه و یانهاد)  متشکل از مسئوولین و برخی از اعضای هیئت اجرائیه نهاد ها؛

ــ تعین زمان و مکان برای تدویر جلسه ؛

ــ  سازماندهی نشست مشترک مسئوولین این نهاد ها در آینده نزدیک.

ــ انتخاب مسئوولین و هیئت اجرائیه این نهاد.

ــ  ترتیب و تدوین پروتوکول و طرزالعمل آن.

 

انجمن فرهنگی میهن با محتوای مطروحه آمادگی عام وتام خویش را در زمینه برداشتن گامهای عملی آن از قبل ابراز داشته و از سایر اتحادیه ها؛ انجمن ها و نهاد های فرهنگی  هنری و شخصیت های مستقل اجتماعی و ادبی مجدانه و بی آلایشانه تقاضا مینماید تا درین نشست مشورتی اشتراک ورزیده و در امر وحدت و یکپارچگی هموطنان گرامی ما سهم ارزنده خویش را ادا نمایند.

 

این میکانیزم میتواند با رعایت و ملحوظات مشخص محیطی در سایرشهر ها ویا  کشور ها نیزجامه عمل بپوشد تا باشد با این اقدام نیک اندیشانه فضای وحدت و همبستگی را در بین هم میهنان ما بوجود آورده و در تشکیل یک فدراسیون و یا اتحادیه سراسری واقعی و فرا گیر فرامرزی مشترکا" نایل آئیم.

 

از صحبت نیکی که درین امر نمودیم                    گام عملی را ز همین حال فرا دا ر

 

قابل یا د دهانیست  که تجمع در نهاد های اجتماعی طبق اساسنامه ها بصورت اختیاری میباشد.

 

هر نهاد اجتماعی ایکه برای فراخوان مطروحه آمادگی نداشته باشد مخیر خواهد بود وداعیه روابط نیک و حسنه کما کان محفوظ خواهد ماند.

 

 

 

 

هیئت اجرائیه انجمن فرهنگی میهن

 

شهر گوتنبرگ سویدن

 

هفدهم نوامبر 2006 میلادی

 


November 19th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها